Prelegenci
Rafał Bakalarczyk
Jacek Bańka
Marcin Bazylak
Od 2006 r. pracuje w dąbrowskim samorządzie. Posiada wieloletnie doświadczenie w koordynacji zespołów, odpowiedzialnych m.in. za współpracę miasta z podmiotami zagranicznymi i pozyskiwanie inwestorów. Efekt ich pracy to m.in. obecność w Dąbrowy Górniczej koncernów NGK Ceramics i SK Innovation, które zdecydowały się na ulokowanie działalności w strefie inwestycyjnej w Tucznawie. Do głównych wyzwań stojących przed Dąbrową Górniczą w najbliższych latach zalicza m.in.: wspólne przedsięwzięcia ze spółkami PKP, dotyczące budowy centrów przesiadkowych i zmian układów komunikacyjnych przy dąbrowskich dworcach; inwestycje realizowane z Tramwajami Śląskimi poprawiające jakość transportu publicznego; rewitalizację śródmieścia w oparciu o tereny po dawnych zakładach Defum (projekt „Fabryka Pełna Życia”) oraz pozyskiwanie kolejnych inwestorów zapewniających rozwój gospodarczy miasta.
Był szefem zespołu roboczego, który tworzył Strategię Rozwoju Dąbrowy Górniczej do roku 2020. Jako pełnomocnik prezydenta odpowiadał za wsparcie stowarzyszeń i rozwój społeczeństwa obywatelskiego. Inicjator szeregu dąbrowskich projektów, m.in: Dąbrowski Budżet Partycypacyjny, Dębowy Maj Festiwal (cykl wydarzeń sportowych, rekreacyjnych i kulturalnych, organizowanych podczas długiego weekendu majowego), festiwal kultury Zagłębiewood, Dąbrowskie Konsultacje Społeczne (system konsultacji gminnych przedsięwzięć z mieszkańcami). Pracował przy opracowaniu standardów budżetu partycypacyjnego w Polsce, uczestniczył w Ogólnopolskich Forach Praktyków Partycypacji. Wśród samorządów promuje ideę dialogu i współpracy.
W roku 2016 został pierwszym zastępcą prezydenta Dąbrowy Górniczej. Za swoje najważniejsze dokonania na tym stanowisku uważa: doprowadzenie do rozpoczęcia wspólnych inwestycji miasta i PKP, zakładających stworzenie centrów przesiadkowych w Ząbkowicach, Strzemieszycach, centrum miasta i w Gołonogu, zmiany układu komunikacyjnego tych miejscach poprzez budowę tuneli pieszo-rowerowych i drogowych, budowę parkingów typu park and ride i rewitalizację dworców kolejowych; projekt Fabryka Pełna Życia – rewitalizacja śródmieścia Dąbrowy Górniczej (pracował przy tworzeniu założeń projektu, nad pozyskaniem funduszy z Ministerstwa Rozwoju i Infrastruktury, a także powołaniem zespołu ds. Fabryki Pełnej Życia); dokonanie gruntownych zmian w projekcie Zagłębiowskiego Parku Linearnego, dzięki czemu przeprowadzono remont parku Zielona (ze znacznym udziałem środków unijnych) w zgodzie z postulatem ochrony cennych przyrodniczo obszarów parku i zachowania jego naturalnego charakteru; pozyskanie środków zewnętrznych na gruntowną wymianę oświetlenia miejskiego i remont parku Hallera w centrum miasta; rozpoczęcie wspólnej inwestycji miasta i Tramwajów Śląskich, rewolucjonizującej główną oś komunikacyjną Dąbrowy Górniczej (ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Kasprzaka); opracowanie w drodze konsultacji i realizację lokalnych centrów integrujących mieszkańców; opracowanie i wdrożenie nowego modelu Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego 2.0. – innowacyjnego rozwiązania angażującego mieszkańców w proces planowania przestrzennego.
Edwin Bendyk
dr inż. arch. Iwona Benek
Specjalizuje się w zagadnieniach projektowania uniwersalnego, ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych z chorobami otępiennymi.
W ramach działań LAB 60+ brała udział w przygotowaniu ekspertyz na temat projektowania uniwersalnego (opracowanie wytycznych w zakresie dostępności budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych mając na uwadze koncepcję uniwersalnego projektowania, zleceniodawca: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, Departament Budownictwa) oraz budownictwa senioralnego (ekspertyza na temat mieszkalnictwa senioralnego, na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa zrealizowana przez ekspertów instytucji wiodących: Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, Laboratorium Architektury 60+ oraz partnerów: PCG Polska oraz AMRON).
Przeprowadza badania przedprojektowe dla ośrodków senioralnych, opracowuje projekty z uwzględnieniem tzw. perspektywy 60+.
Wspólnie z LAB 60+ jest współautorem projektu w zakresie wdrożenia pierwszego w Polsce Domu Wielopokoleniowego w Łodzi na zlecenie UM Łódź, brała udział w opracowaniu masterplanu dla Warszawskiej Dzielnicy Społecznej w Warszawie.
Członek Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego (PTErg), Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego (PTG), Metropolitalnego Zespołu ds. Polityki Senioralnej.
dr Marek Benio
Prof. dr hab. med. Barbara Bień
prof. dr hab. Andrzej Blikle
Tomasz Brzostowski
Piotr Buras
Paweł Chorąży
Był ekspertem zewnętrznym w ramach misji i projektów doradczych (OECD: m.in. Kazachstan, Japonia, Portugalia, Ukraina), projektów pomocowych (Chorwacja, Gruzja, Rumunia), członkiem Grupy Niezależnych Ekspertów doradzających Komisji Europejskiej w ramach polityki spójności (2015 – 2017).
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1998) i Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (2001). Stypendysta Fundacji Roberta Boscha w Niemczech (2003 – 2004); absolwent Leadership Academy for Poland (2019) i programu IESE Business School Top Public Executives (2018).
Piotr Duda
Studiował aktorstwo i teatrologię w Akademii Teatralnej w Warszawie. Jest jednym z pierwszych w Polsce niezależnych producentów teatralnych. Współtworzył m.in. Teatr Montownia oraz Centralny Basen Artystyczny. Według jego autorskiego pomysłu jest realizowany w Warszawie Festiwal Gorzkie Żale (obecnie Nowe Epifanie).
W latach 2012–2016 był kierownikiem artystycznym Teatru Mazowieckiego. Obecnie kieruje Fundacją Sztuki Kreatywna Przestrzeń, a wraz z Karoliną Gruszką i Iwanem Wyrypajewem współtworzy dom artystyczny WEDA Projekt.
Uważa, że przemysł kultury to wciąż niewykorzystany sektor w polskiej gospodarce, a błędne postrzeganie jego znaczenia i roli sprawia, że nie inwestujemy w niego dostatecznie.
Rafał Franciszek Dutkiewicz
Rafał Dutkiewicz był współorganizatorem pierwszych Tygodni Kultury Chrześcijańskiej we Wrocławiu oraz przewodniczącym Towarzystwa Stypendialnego im. Adama Mickiewicza. Aktywnie działał także w harcerstwie, w latach 80. był członkiem Rady Naczelnej ZHP.
Był pracownikiem naukowym Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (1982–1992) i Uniwersytetu Wrocławskiego (1989–1994), a także stypendystą Katholischer Akademischer Ausländer-Dienst we Freiburgu. Po powrocie ze stypendium w latach 90. założył polski oddział „Signium International”, międzynarodowej firmy zajmującej się wyszukiwaniem kadr kierowniczych. Był także współtwórcą Radia Eska we Wrocławiu.
Pierwszy prezydent Wrocławia wybrany w wyborach bezpośrednich w 2002 roku, pełnił urząd nieprzerwanie przez 4 kadencje do 2018 roku. Od kwietnia 2019 przebywał w Berlinie, w elitarnym gronie Richard von Weizsäcker Academy na zaproszenie Fundacji Boscha. Z początkiem 2020 roku został Senior Fellow w Democracy Study Center w Kijowie.
Członek rady Uniwersytetu Wrocławskiego, przez wiele lat był członkiem, a następnie członkiem honorowym senatu Ukraińskiego Uniwersytetu Katolickiego we Lwowie. Za zasługi dla rozwoju nauki w Europie został wyróżniony honorowym członkostwem Academia Europaea. Jest również członkiem honorowym amerykańskiego think-tanku „Atlantic Council”.
Piotr Dziwok
W maju 2017 roku objął stanowisko Dyrektora Generalnego globalnej funkcji Contracting and Procurement Operations, kontynuując swoje obowiązki Prezesa Zarządu Shell Polska.
Od wielu lat Piotr Dziwok aktywnie działa w strukturach ABSL (Association of Business Service Leaders / Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych) wspierając rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Od 2016 roku zajmował pozycję Wiceprezesa oraz Członka Zarządu ABSL w Polsce. W grudniu 2017 roku został wybrany na Przewodniczącego Rady Strategicznej ABSL, a w 2019 roku objął tę funkcję na kolejną kadencję.
W 2019 roku Piotr Dziwok dołączył do Rady Programowej Global Compact Network Poland, która gromadzi liderów firm zaangażowanych w odpowiedzialny biznes i działających w jednym z czterech priorytetowych obszarów: prawa człowieka, ochrona środowiska, prawa pracownicze, wolność od korupcji.
Jest absolwentem Politechniki Moskiewskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończył MBA w Carlson School of Minnesota.
dr Ewa Flaszyńska
Dr Maciej Frączek
prof. dr hab. Anna Giza-Poleczuk
dr Krzysztof Głuc
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Dyrektor Departamentu zasobów i rozwoju na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, wcześniej dyrektor Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej
(w latach 2016-2020).
Absolwent historii w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie, doktorat w National Louis University w Chicago/USA, ukończył też studia podyplomowe
w zakresie „Prawnych i finansowych aspektów nadzoru właścicielskiego” w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu oraz „Współczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Ekspert w wielu projektach rozwojowych na terenie województwa małopolskiego i podkarpackiego angażujących instytucje samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe oraz firmy. Specjalista w zakresie zarządzania projektami infrastrukturalnymi współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej.
prof. dr hab. Jarosław Górniak
prof. dr hab. Jerzy Hausner
Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit, Fundacja GAP
Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Rady Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, b. wicepremier i minister gospodarki, pracy i polityki społecznej, poseł na Sejm 2001-2005, członek Rady Polityki Pieniężnej III kadencji, członek korespondent Polskiej Akademii Umiejętności, laureat nagród: Kisiela, Władysława Grabskiego i Edwarda Lipińskiego, doktor honoris causa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
inż. Mariusz Hermansdorfer
Marek Kacprzak
Michał Kądziołka
Zuzanna Karcz
dr Marcin Kędzierski
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; główny ekspert Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego; w pracy zawodowej zajmuje się analizą polityki publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem polityki w obszarze szkolnictwa wyższego. Autor, współautor oraz redaktor kilkudziesięciu opracowań naukowych, eksperckich oraz popularnonaukowych z zakresu polityki publicznej. Koordynator prac zespołu odpowiedzialnego za ewaluację ex-ante Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz opracowanie reformy systemu pomocy materialnej dla studentów w Polsce. Ojciec piątki dzieci w edukacji domowej.
prof. UEK, dr hab. Jacek Klich
Beata Klimek
W 2017 i 2019 roku laureatka rankingu Najlepszych Prezydentów Miast N15 tygodnika „Newsweek”. Zdobyła również II miejsce w rankingu „Perły samorządu 2020” Dziennika Gazeta Prawna w kategorii włodarz miast do 100 tys. mieszkańców. W 2017 r. została również laureatką II wyróżnienia „za wyjątkowe poparcie społeczne oraz inicjatywy służące mieszkańcom”. w organizowanym przez THINKTANK i partnerów – Rankingu Liderów Miast Przyszłości. W tym samym roku otrzymała również nagrodę za innowacyjność
w polityce przyznaną przez Instytut Innowacji w Polityce w Wiedniu.
Członkini Zespołu ds. Funkcjonalnych Obszarów Metropolitarnych i Miejskich w ramach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Rady Programowej Smart City Forum oraz wiceprezes Stowarzyszenia Aglomeracja Kalisko – Ostrowska, a od 2017 r. członkini Rady Naukowej Forum „Przestrzenie Miejskie”. W swojej działalności samorządowej koncentruje się przede wszystkim na polityce prorodzinnej i pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych na inwestycyjne projekty rozwojowe.
Marcin Kopeć
Doświadczenia zawodowe zbierał zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Obejmują one m.in. pracę w jednym z największych polskich banków, gdzie odpowiadał za wsparcie biznesu w Polsce południowo-wschodniej oraz pracę w brytyjskiej firmie rekrutacyjnej, gdzie kierował polską częścią zespołu świadczącego usługi dla 2 000 oddziałów jednego z największych brytyjskich banków. Jako zastępca dyrektora w Urzędzie Miasta Krakowa odpowiadał m.in. za przygotowanie budżetu miasta, programów rewitalizacji, inwestycje miejskie, kontakty z inwestorami, instytucjami finansowymi i sektorem MŚP oraz promocję gospodarczą miasta. W małopolskim urzędzie marszałkowskim prowadził projekt badawczy dostarczający informacji o stanie regionalnej gospodarki, a po jego zakończeniu odpowiadał za monitorowanie i aktualizację Regionalnej Strategii Innowacji oraz za realizację dwóch projektów współfinansowanych z funduszy unijnych.
Obecnie jest dyrektorem Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Krakowie. Zarządza zespołem 1,6 tys. pracowników w oddziale i 4 krakowskich inspektoratach oraz 3 biurach terenowych, realizując strategię Zakładu oraz cele wyznaczone przez Zarząd, reprezentując ZUS w mediach, współpracując z władzami administracyjnymi i samorządowymi oraz lokalnymi organizacjami i instytucjami.
Jest autorem książek i artykułów dotyczących rewitalizacji miejskich obszarów zdegradowanych oraz współautorem opracowań badawczych z zakresu rozwoju regionalnego. Jego książki to:
Rozwój miasta przez pryzmat procesów rewitalizacji. Przykład Krakowa 2004-2017, Księgarnia Akademicka, 2018
Finansowanie projektów rewitalizacji, C.H. Beck, 2011
Rewitalizacja miejskich obszarów zdegradowanych, C.H. Beck, 2010
Alfred Kubczak
Alfred Kubczak obecnie pełni rolę dyrektora ds. korporacyjnych w Grupie Żabka, a także jest właścicielem firmy Vitare Consulting świadczącej usługi w zakresie strategii marek i zarządzania komunikacją. Od ponad 25 lat związany z zarządzaniem w obszarach: sprzedaży, marketingu i komunikacji w sektorze handlu detalicznego. Między innymi tworzył działy komunikacji i spraw korporacyjnych w Shell Polska oraz w Jeronimo Martins Polska, którymi następnie przez wiele lat kierował. W Royal Dutch Shell, w ramach struktur globalnego zespołu EA, realizował projekty marketingowe i komunikacyjne na kilkunastu rynkach europejskich i poza Europą. Absolwent Kellog School Of Management At Northwestern University i Catolica Lisbon Executive Program.
dr Michał Kudłacz
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Gospodarz Sympozjum Naukowych z cyklu Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna (od 51 Sympozjum. Wcześniej gospodarzem był prof. dr hab. Jerzy Haunser).
Ekonomista, adiunkt w Katedrze Polityk Publicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, stały konsultant Małopolskiego Ośrodka Badań Regionalnych Urzędu Statystycznego w Krakowie, ekspert m.in. Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, b. Prezes Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej; stale współpracujący z samorządami lokalnymi.
Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych związanych głównie z problematyką rozwoju wielkich miast, a także polityki rozwoju lokalnego i regionalnego. Zrealizował kilkadziesiąt projektów krajowych i międzynarodowych, w kilku jako kierownik, w ramach Funduszy Strukturalnych, oraz na zlecenia administracji rządowej i samorządowej, a także podmiotów komercyjnych. Między innymi współautor: Strategii rozwoju powiatu bocheńskiego, Strategii rozwoju powiatu dębickiego, Strategii rozwoju województwa lubuskiego, czy Strategii rozwoju województwa świętokrzyskiego.
Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie w Administracji Publicznej. Dyrektor studiów podyplomowych MBA in Public Management oraz Zarządzanie w Administracji Publicznej. Uczestnik zagranicznych stypendiów dydaktycznych i naukowych (m.in. USA, Włochy, Francja, Portugalia, Wielka Brytania, Wietnam).
Członek European Regional Science Association oraz Zespołu ds. Obszarów Miejskich i Metropolitalnych Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk na kadencję 2019-2022. Powołany przez Prezydenta m. Krakowa do Rady Programowej ds. Rozwoju Systemu Transportowego Miasta Krakowa działającej przy Prezydencie Miasta Krakowa.
Krzysztof Kutek
Dyrektor Pionu Wody, Arcadis Sp. z o.o.
Dyrektor Pionu Wody w Arcadis Polska. Absolwent Politechniki Krakowskiej – budownictwo w specjalności budownictwo wodne. Od początku swojej działalności zawodowej związany z gospodarką wodną. Brał udział w wielu projektach z zakresu gospodarki wodnej takich jak m.in.: Plany Zarządzania Ryzykiem Powodziowym, Koncepcje ochrony przeciwpowodziowej dla zlewni i miast. Członek zespołu w projekcie Miejskich Planów Adaptacji do zmian klimatu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Współtwórca metodyki i raportów Rankingu Polskich Miast Zrównoważonych 2018 oraz Water City INDEX 2019 i 2020.
Maria Libura
Paweł Łysak
Ukończył Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydział Reżyserii Dramatu warszawskiej PWST. Wyreżyserował ponad 30 spektakli na scenach teatrów Warszawy, Poznania, Bydgoszczy, Lublina, Łodzi i Torunia oraz siedemdziesiąt słuchowisk radiowych.
Laureat wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. Złotego Krzyża Zasługi za „zasługi dla kultury polskiej” (2015), Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii Teatr (2012), Paszportu „Polityki” (2008), nagrody za reżyserię na XVI Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2010), Grand Prix Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry – Sopot” (2011)
.
W latach 2000-2003 wicedyrektor Teatru Polskiego w Poznaniu. Od roku 2006 do 2014 był Dyrektorem Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki
w Bydgoszczy oraz Festiwalu Prapremier. Koordynator Obywatelskiej Rady Kultury w Bydgoszczy. W latach 2012-1016 przewodniczący Rady ds. Instytucji Artystycznych przy MKiDN. Od września 2014 Dyrektor Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie. Od 2014 wiceprezes Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów. Koordynator obywatelskiego Kongresu Kultury 2016. Członek zespołu kuratorskiego Forum Przyszłości Kultury. Współzałożyciel i członek Zarządu Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych.
dr hab. Stanisław Mazur, prof. UEK
Specjalizuje się w politykach publicznych, administracji publicznej i zarządzaniu instytucjami publicznymi. Działa w International Public Policy Association.
Członek Komitetu Sterującego ds. Rozstrzygnięć Strategicznych w ramach prac nad Strategią Rozwoju Województwa „Małopolska 2030” oraz Rady Programowej Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej w Warszawie. Działał w Radzie Służby Cywilnej przy Prezesie Rady Ministrów (2009-2015) oraz w Zespole ds. Rozwiązań Systemowych w Zakresie Ekonomii Społecznej przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej (2008-2012). Prezes Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej w Krakowie w latach 2007-2009 oraz Dziekan Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w latach 2016-2020. Redaktor naczelny kwartalnika „Zarządzanie Publiczne/Public Governance”.
Autor ponad 150 opracowań naukowych publikowanych w wydawnictwach krajowych (m.in. PWN, Scholar) oraz zagranicznych (Routledge, Peter Lang Publishing, Cambridge University Press, Oxford University Press), a także przeszło 130 ekspertyz z szeroko rozumianych polityk publicznych i zarządzania publicznego.
Prof. UJ dr hab. Jolanta Perek-Białas
Przemysław Powalacz
Wojciech Przybylski
sp. z o.o.
Prof. dr hab. Jacek Purchla
Prowadzi badania nad rozwojem miast, historią społeczną i historią sztuki XIX i XX wieku, jak również teorią i ochroną dziedzictwa kulturowego. Autor ponad czterystu prac naukowych, w tym wielu książek. Członek wielu organizacji i stowarzyszeń, m.in. Comité international d’histoire de l’art (członek tytularny), ekspert Komisji Europejskiej przy projekcie European Heritage Label. W latach 2000-2016 przewodniczył Radzie Ochrony Zabytków przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Prezes Towarzystwa Miłośników Historii i Zabytków Krakowa i redaktor „Rocznika Krakowskiego”. W 2018 roku wybrany na stanowisko wiceprezydenta Europa Nostra z siedzibą w Hadze.
Klara Ramm
Od kilkunastu lat związana jest z branżą ochrony środowiska, szczególnie gospodarką wodno-ściekową. Pracowała w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A., Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej, Veolii.
Od 2006 roku współpracuje z Izbą Gospodarczą Wodociągi Polskie. Reprezentuje polską branżę wodociągowo-kanalizacyjną w federacji EurEau, skupiającej środowisko europejskie tego sektora. Jako członek Walnego Zgromadzenia EurEau uczestniczy w działaniach na rzecz ochrony zasobów wodnych i usprawnienia funkcjonowania usług wodociągowych i kanalizacyjnych w UE. Są to głównie zagadnienia związane z dyrektywą dotyczącą jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, dyrektywą ściekową, a także zagadnieniami dotyczącymi zarządzania, benchmarkingu, bezpieczeństwa i finansów sektora.
Klara Ramm realizuje projekty krajowe i międzynarodowe związane z gospodarką wodną, jest członkiem Komitetu Technicznego Wodociągów i Kanalizacji przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym, członkiem Zarządu Misji Horyzont Europa ds. zdrowych oceanów, mórz, wód przybrzeżnych i śródlądowych.
dr Ksymena Rosiek
Uczestnik międzynarodowych zespołów badawczych oraz wieloletni współpracownik badaczy z Japonii, z którymi próbuje przenosić doświadczenia polskiej transformacji w dziedzinie ochrony środowiska, ryzyka ekologicznego, gospodarowania wodami i energetyki na grunty innych krajów rozwijających się.
Joanna Sadzik
Katarzyna Scheer
dr hab. Małgorzata Sidor-Rządkowska
Współpracuje z Krajową Szkołą Administracji Publicznej oraz prowadzi zajęcia gościnne w ramach studiów podyplomowych na uniwersytetach w Białymstoku, Łodzi i Lublinie, jest również współtwórcą i wykładowcą Podyplomowych Studiów Trenerów Biznesu, Oświaty i Administracji oraz Podyplomowych Studiów Coachingu i Mentoringu prowadzonych wspólnie przez Uniwersytet SWPS oraz Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Pracuje także jako konsultant i trener w firmach różnych branż i wielkości. W uznaniu tej pracy otrzymała tytuł członka honorowego Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Jest twórcą kilkudziesięciu programów szkoleniowych, w tym kilkunastu programów szkoleń e-learning, nagrodzonych godłem „Teraz Polska”.
Autorka kilkudziesięciu artykułów oraz wielu książek, w tym takich pozycji, jak: Etyczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych (Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk 1997), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników (Oficyna Ekonomiczna 2000, 2003, 2006, 2013, 2015), Zwolnienia pracowników a polityka personalna organizacji (Wolters Kluwer 2003, 2010, 2020), Motywowanie. Wynagradzanie. Nagradzanie. (współautorka, Wydawnictwo Infor 2004), Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL (Wolters Kluwer 2006, 2011, 2020), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków (redaktor naukowy, Wolters Kluwer 2009), Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha (Wolters Kluwer 2012), Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej (Wolters Kluwer 2013), Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (redaktor naukowy, Wolters Kluwer 2014), Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy (Wolters Kluwer 2018).
W swoich pracach akcentuje konieczność kompleksowego podejścia do zagadnień zarządzania kapitałem ludzkim. Wydana w tym roku (w wydawnictwie Wolters Kluwer) książka Kształtowanie przestrzeni pracy. Praca w biurze, praca zdalna, coworking została nominowana do nagrody głównej w konkursie „ECONOMICUS” Dziennika Gazety Prawnej.
Iwona Sikorska
dr Filip Skawiński
Prof. dr hab. Andrzej Sokołowski
ACACIO SOUSA
Michał Szczurek
Obecnie Dyrektor Zarządzający w ING Retail Asia, Hong Kong (Chiny, Tajlandia, Singapur, Filipiny). Jest odpowiedzialny za handel detaliczny, nowe projekty i spółki zależne ING w Azji (Bank TTB, Bank of Beijing).
Wcześniej przez 7 lat piastował stanowisko Dyrektora Generalnego w ING Bank Romania.
Odpowiadał za uruchomienie Funduszu Emerytalnego ING w 1999 roku, który w ciągu 5 lat urósł do 2,5 mln Klientów, przynosząc 50 mln euro rocznego zysku netto.
Agnieszka Szlubowska
i Komunikacji Społecznej, dyrektor Urzędu Statystycznego w Krakowie, kieruje Wojewódzkim Biurem Spisowym. Ukończyła program ARGO Top Public Executive organizowany przez IESE Business School. Specjalizuje się w statystyce kultury, zdrowia i ochrony zdrowia, polityki społecznej, gospodarki społecznej. Przewodnicząca międzyresortowego zespołu ds. statystyki niepełnosprawności, członkini międzyresortowego zespołu ds. statystyki kultury, komitetu sterującego Otwarte Dane Plus, komitetu sterującego ds. rozstrzygnięć strategicznych w ramach prac nad Strategią Rozwoju Województwa „Małopolska 2030”, Małopolskiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej. Prowadzi szereg badań i projektów rozwojowych, między innymi satelitarny rachunek kultury, zdrowia, ochrony socjalnej, przemysły kultury i kreatywne, europejski system zintegrowanych statystyk dotyczących ochrony socjalnej (ESSPROS). W ramach prowadzonych badań i prac metodologicznych współpracuje ze środowiskiem naukowym, administracją publiczną, instytucjami międzynarodowymi: Eurostatem, OECD, UNESCO, Bankiem Światowym, WHO.
Benedykt Węgrzyn
Adrianna Wrona
Jakub Wojnarowski
Piotr Ziętara
i Kanalizacji S.A. w Krakowie
W latach 2013 – 2015 był Pełnomocnikiem ds. Organizacji i Komunikacji Społecznej w Krakowskim Holdingu Komunalnym S.A., w ramach realizacji projektu budowy ekospalarni. W 2017 r. został Wiceprzewodniczącym Rady Izby Gospodarczej Wodociągi Polskie.
Piotr Ziętara jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i systematycznie uzupełnia wiedzę na studiach podyplomowych. Ukończył studia MBA in Public Management przy Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Posiada uprawnienia do zasiadania w Radach Nadzorczych.
Od lat współpracuje ze światem nauki, bierze udział w konferencjach i sympozjach naukowych, uczestniczy w międzynarodowych branżowych warsztatach benchmarkingowych EBC. W kwietniu 2019 roku Uchwałą Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Piotr Ziętara został Przewodniczącym I Rady Uczelni, a w grudniu 2020 roku został wybrany na Przewodniczącego Rady Uczelni w kadencji 2021-2024. W maju 2020 r. został powołany przez Radę Miasta Krakowa do składu Rad Społecznych miejskich podmiotów leczniczych: Szpitala Miejskiego Specjalistycznego im. Gabriela Narutowicza oraz Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego SPZOZ.
Kontakt
Organizator 51. Sympozjum GAP
Maria Wirchniańska
wirchnim@uek.krakow.pl
Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej
ul. ks. I. J. Skorupki 22
31-519 Kraków
tel. 12 423 76 05
kom. 534 881 236